lördag, mars 20, 2010

Bara så ni vet...

... så kanske inte jag kommer rapportera någon vikt på måndag.
Så här är det;
Igår träffade ju jag vänner och kom först till reserveringen och beställde ett glas rött medan jag väntade. Vi beställde in mat, jag valde en slags blandtallrik med kyckling, grönsaker och nån dipp - inte en kolhydrat i sikte vilket passade bra. Sedan fick vi vänta i 100 år på maten. Och vad är det med svenska servitriser? Man behöver ju en visselpipa, de verkar ju inte vilja sälja nånting alls trots att vi viftade med både ögon och händer. Ingen dricks där inte.
En kille i sällskapet, J, fick resa sig från maten och till baren och beställa ytterligare en Staro. Uselt! När jag själv var servitris var jag så extremt noga med sånt där och det sitter verkligen i fortfarande. Och då var jag sexton år och kunde ligga flera moment i förväg, innan gästen ens känt att han/hon faktiskt var törstig. Äsch, hursomhelst.
Efter 100 år kom maten äntligen in. Och vad ligger på min tallrik om inte pommes frites, eller jag vet inte vad såna där tjocka pommes heter. Suck. Och jag orkade inte tjafsa, jag var bara hungrig, så då åt jag, fast bara några stycken. Resten av kvällen var dock riktigt trevlig, självfallet tack vare sällskapet!
Men imorse när jag vaknade kände jag mig som ett riktigt praktfetto, uppsvälld som attan och alldeles knepig i magen av de där kolhydraterna. So not worth it.
Jag inser ju att detta kan vara negativt för viktminskningen så därför skjuter jag det till på onsdag istället, då har jag lite tid på mig att rätta till det.
Hela dagen idag har jag känt mig däst och att magen liksom står rakt ut. Hemskt.

1 kommentar:

Jackie och Jag sa...

Hm... Nu är jag besviken på dig Jossan! Man rapporterar vikt även om man går upp! Det är just det tvånget som gör att man skiter i pommes. Eller så äter man och ler ändå fan man måste ju ha lite kul, kontrollerat kul, en stund, tills man ångrar sig.

Ja svenska servitriser suger verkligen. Det är för att de inte får nån dricks av tråkiga svennar, procent på vad de säljer automatiskt på notan som i USA.

Jag måste resa för att laxera Sverige och svensk dumhet ur mig, sa Strindberg. Amen.