onsdag, mars 17, 2010

Oopsies


Låtsas-lchf-bröd gjort på ägg och philadelphiaost! Inte så vackra, men vem bryr sig.

Men i allsin dar, jag har ju glömt att lämna viktrapport. Det var lite motgångar i veckan som var, vi vart bjudna på gott födelsedagsfika hos vänner i söndags och då åt jag en kärleksmums, ni vet såna där gudomliga med kladd och kokos, och en bulle med daimfyllning. Ni hör ju, det var dömt att misslyckas.
Så vågen hamnade på -0,6 kg den här veckan, (totalt -5,6 kg) tuffare tag nu, det är mycket fläsk som ska bort! Finns ingen tid att slarva bort!

Här kommer i alla fall ett recept på ett skapligt 'bröd' som man kan ha istället för hamburgebröd, korvbröd, i smörgåstårta, som pannkaka, ja allt möjligt! Allt hänger på kryddning, sötning och smaksättning - jag körde au naturel men nästa gång ska jag sprinkla på lite sesamfrön innan de åker in i ugnen, kan nog bli hur gott som helst. Jag körde med bregott, skinka och gurka, ja som en vanlig smörgås och det smakade ungefär som vitt bröd, dvs inte så mycket, men mörare konsistens.

Du behöver...

3 separerade ägg
100 g fullfet philadelphiaost
1 nypa salt (om man vill...!)

Vispa vitorna hårt, hårt, hårt! Du ska alltså kunna vända bunken upp och ner, som om du gjorde maräng. Vispa ihop gulor och ost. Rör försiktigt ihop alltsammans. Klicka ut 6 högar på bakplåtspapper, in i ugn 150 grader i 30 minuter. Klart!

Hela smeten motsvarar ungefär 480 kcal och 2 kolhydrater.

Inga kommentarer: