söndag, mars 14, 2010

Vem vann?


Stiltje på tv-fronten.

Jag vaknade runt femsnåret imorse av att Stina skrek i sin spjälsäng. Det brukar betyda tutte. Eftersom hon är en liten tjockis och i teorin inte behöver nattmål lät jag henne ligga ett tag för att se om hon kanske skulle somna om. Hon låg nog och gnölade i en tre minuter, sedan hörde jag istället katten börja gnöla utanför vår sovrumsdörr också. Han var nog värre och jag insåg att jag måste övertyga honom att bebisen inte var övergiven och öppnade dörren, annars skulle han stå där hela morgonen och ängsla sig.


Han smet in - han får absolut inte vara i sovrummet - hoppade upp på vår säng och ställde sig på bakbenen lutad mot spjälsängen. Hon tystnade när hon såg hans lilla oroliga ansikte, Sixten är hennes stora förälskelse.


Han hoppade ner när han såg att det verkade okej och så fort han försvann började hon gråta igen. Äsch, jag plockade upp henne, lade henne hos mig och försökte somna om. Eller inte. Så här sitter jag nu, klockan är strax efter sju och lillpruttan har ätit lite gröt och gör nu en besvärande morgontoalett.

Kikade just in på facebook. Jag glömde naturligtvis helt bort Melodifestivalen igår, och jag förstod att jag skulle göra det. Jag borde ha sett det. Idag ska vi till vänner och fika och man vet ju att ämnet kommer dyka upp och där kommer jag sitta med totalt ointresserad, glasartad blick för jag har ingen aning. Men det verkar som en Anna vann? Var det hon med Conversedojorna? Eller med sneda tänderna? Äsch, jag googlar eller kollar Aftonbladet. Vad kan jag säga, lysrör och fejkad vind är helt enkelt inte min grej.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken jäkla snygg tapet!! Vart finns den?? Kram Lotta!