tisdag, mars 16, 2010

Telephone



Kom just hem från en hurtig promenad runt byn, självklart med iPoden i öronen. Min outfit bestod av en svart tofsmössa, militärgrön anorak, rosa läppglans, jeans och boots. För att inte glömma den obligatoriska reflexvästen. Ni kan tro att jag såg het ut. Ähum.
Sitter nu och eftersvettas innan jag hoppar in i duschen.

Hade Lady Gaga och Beyoncés nya hit "Telephone" på hög volym, det är en perfekt promenadlåt och särskilt här på landet när man kan göra små danssteg i all hast när ingen ser. Beyoncé är nog den vackraste tjejen jag vet, hon har sån härlig utstrålning och är sådär underbart chokladmjölksbrun med kurvorna på helt rätt ställen. För att inte tala om hennes röst, my gosh. Och Lady Gaga är skitfräck och gör riktigt bra hits, extra pluspoäng för att hon skriver sina låtar också. Jag gillar att hon är lite halvsnuskigt vulgo.
Visste ni förresten att hon bara är 23 år? För mig kom det som en chock. Två år yngre än mig.

Ni som inte sett "Telephone"-videon borde verkligen göra det, Jonas Åkerlund har gjort den och den är runt 9 minuter lång, riktigt cool. Lite Quentin Tarantino över den. Ska bli spännande att se vad VEVO är för något också.
Ni kan se den här. (OBS! Du behöver vara registrerad på youtube)

Inga kommentarer: