måndag, mars 01, 2010

Premiär!


Dexter Morgan. Världens bästa serie.

Äntligen lite premiärer efter os-hysterin, behöver jag säga att jag inte är speciellt intresserad? Jag är nog en usel svensk som vare sig gillar längdskidåkning eller schlagerfestivalen - jag missar det jämt och sörjer inte ett smack.
Det är ju nu det roliga börjar, vårpremiärerna! Man har ju minst sagt blivit en tv-nörd, föräldraledig som man är.
Ikväll Boston Tea Party, imorgon först och främst Desperate Housewives, vilken underbar serie. Och nya Dating in the dark och Courteney Cox i Cougar Town verkar vara lite småintressant men få se om man orkar titta. Tyvärr är det inte dags för världens bästa serie att äntra våra tv-torrents ännu, det vill säga vår älskade Dexter. Alltså, finns det nån bättre serie? Nej det gör det verkligen inte. Showtime är ju helt gudomliga. Kan även passa på att tipsa om en annan serie dom har gjort, United States of Tara. Också sådär lite konstig och underbart vrickad med lite humor. Jag älskar att komma i sån där serietrans, när man betar av avsnitt efter avsnitt dagarna i ända och glömmer tid och plikter, man trippar in i köket för att turbosnabbt hafsa ihop nån sorts mat så man snabbt kan titta igen. Hemskt för hygienen och självkänslan men samtidigt underbart. Och världens bästa diet.

Hursomhelst, måndag idag. Vägning. Stiltje. Jag har slarvat i helgen, men bara av sånt som är okej men inte det optimala, dvs bär och sånt med lite för mycket kolhydrater. Jag är nog känsligare för socker än vad jag tror. Men back to business, om några dagar är jag igång i nedförsbacken igen.

Inga kommentarer: