lördag, mars 20, 2010

Nåt jag läst



En ny kategori, tillägnat andra bloggar som jag dagligen läser.

Alex Schulman är en av dom. Ibland är han helt sjukt träffsäker och ibland slutar jag läsa och går vidare till nästa. Men det jag läste idag var riktigt kul, han skriver om sin mat-avundsjuka när han var liten, hur han fick sitta och vänta medan kompisen skulle äta, hur andras familjers mat verkade så mycket godare. Haha. Jag har inte mycket alls gemensamt med honom förutom kanske detta, vilket är intressant eftersom jag är delvis uppvuxen utomlands och han är säkert sju, åtta år äldre än mig.

Vi hade också en tråkig, hård och hålig ost, alltid Lätta och alltid osockrade Corn Flakes och lättfil. Start, Havrekuddar eller Frosties var ju som godis enligt pappa. När vi bodde i Tyskland hade vi ibland sån där fejk-Oboy som liksom inte gick att röra så den löstes upp. Glassen var frostig om vi ens hade någon.
Mina vänner i Hamburg hade alltid omsorgsfulla matlådor med perfekta, fina gurk- och morotsstavar och kanske en salamikorv i portionsförpackning. Jag hade en färdig fryspizza.

Och visst är det fruktansvärt att man fick sitta och vänta medan kompisen åt, vilka hemska föräldrar gör så egentligen?
Nej, så ska absolut inte Stinas vänner behandlas. De ska få pannkakor med vispad grädde och hallon och nybakta scones med smör och marmelad.

Inga kommentarer: