söndag, mars 28, 2010

Fröken Fidelin


Jag t.v. - med småsten i fickan redo att kasta iväg en näve om jag inte fick vara med. Vilket enkelt liv.

Folk har frågat mig vad fröken Fidelin egentligen kommer ifrån. Det är min mamma som är den ansvarige, hon kallade mig det när jag var liten - förutom Snuttan då - och sedan omedvetet passerat över det på Stina. "Och hur går det med lilla fröken Fidelin då?" kunde hon fråga när Stina var en liten en-veckas-grönsak.
När Stina var nyfödd var hon nämligen en exakt liten kopia av mig, även jag såg det, och mamma blev alldeles stum när de träffades för första gången. Nu är hon en salig blandning av mig och maken, hon har min näsa och mun och A´s mörkblå ögon.

Egentligen kunde den här bloggen lika gärna kunnat heta "Mamma behöver en drink" men det skulle väl sluta med löpsedlar och socialens ingripande. Vissa har lite svårt för ironi. Därför fick det bli något mindre förargelseväckande, som just Josefin & fröken Fidelin. Så. Nu vet ni.

1 kommentar:

Unknown sa...

:) Jag kallades Tullan tills jag fyllde 20 , haha