fredag, mars 19, 2010

Fredag


Stina har fortfarande lite feber, den guppar runt 38 och hon är lite snorig. Besökte doktorn idag eftersom hon låg och klöste sig på bröstet inatt som var ilsket rött, så hon höll både sig själv och mig vaken, det går ju inte.
Jag är inte särskilt ängslig av mig och anser att så länge hon inte verkar må dåligt av det och äter som vanligt är det inte mycket att oroa sig för, feber kan ju vara tänder eller vad som helst. Men nu när det börjar bli besvärande finns det ingen anledning att dra ut på det. Doktorn var inte heller särskilt oroad när han betraktade Stina som hade fullt upp med att riva sönder pappersskyddet på britsen och emellanåt flirta lite med honom.
Mina misstankar om en vanlig infektion i kombination med torr hud bekräftades och vi fick med oss en svag kortisonsalva hem som vi ska varva med en vanlig fet fuktkräm och oljiga bad.
Men smörjningen får maken ta hand om ikväll, jag ska nämligen ut och ta en öl med vänner och det klingar inte bra med lchf, kanske jag tar ett mustigt glas rött istället, mmm.
Trevlig kväll!

1 kommentar:

Jackie och Jag sa...

Jacqueline hade skittorr hud i ansiktet och höll på att klösa sönder sig totalt. Hon fick Mildison. FANTASTISK kräm! Generellt alla krämer för barn är fantastiska på människor med. Bepanthen värsta fuktboosten. Inotyol läker alla finnar och blemmor på nolltid. Något Clinique och company borde fundera på.