måndag, mars 29, 2010

Tack och lov för...

- Stina som är hur nöjd och glad som helst trots att hon också är lite sjuk. Älskade, babblande unge.
- Andreas, som mår bra. Och som åkte och handlade havrekuddar och Bollnäsfil (min morfar som komponerat den, det ni) till mig och som roar Stina och ger mig tv-dosan.
- Takduschen. Har stått ynkligt lutad under den mot väggen under största delen av dagen, om jag inte sovit, och att känna de stora tunga dropparna rakt ovanifrån är baske mig kanske det skönaste som finns.
- Oändligt med varmvatten. Hade kunnat stått med ovan men förtjänade en egen spalt. Ju hetare desto bättre, man ska nästan skålla sig.
- Tråkigt grått väder. Hade solen skinit idag hade jag varit skitarg och mitt huvud hade sprängts.
- Inget mer hulkande eller kräkande, nu är jag bara trött. Så fort Stina slår ihop ögonen för natten, vanligtvis runt 18, gör jag detsamma.

Jag kommer säkert komma på mer men det orkar jag inte skriva nu. Eller jo, viktminskningen. Och att det är okej att fiffla med dieten denna enda, sjuka dag. Jo, så är det.

Inga kommentarer: