tisdag, mars 02, 2010

Humor

Jag har lagt till en ny kategori, humor. Det utfyller en ganska stor del av mitt liv och är för mig lisvnödvändigt, oavsett om det är Småstadsliv, Pablo Francisco eller klipp - fast humorn i vardagssituationer är nog ändå överlägset bäst.

Komikern Kristoffer Appelqvist besökte Vakna! imorse, jag känner faktiskt inte till honom så jag vet inte om han är bra eller inte, men ska nog kolla upp det mera. Hursomhelst berättade han att han hade varit i Afghanistan och kört lite stand-up för de svenska soldaterna där. Att de var en tacksam publik, de hade ju bara erfarat krig och tråkigheter det senaste halvåret. Det hade inte jag en aning om att man kunde göra. Det berörde mig på något sätt.
På nåt vis bekräftar det humorns funktion för människan. Vi behöver skratta och lattja runt för att känna oss levande, oavsett ålder.

Och är det något som förekommer hela tiden i livet som småbarnsförälder så är det humor. Ta bara kiss- och bajshumorn. Eller när Stina lägger världens kräka och sen storflinar med sina små minigaddar mellan skummet. Underbart!

Inga kommentarer: