lördag, mars 06, 2010

Hejdå friden, hejdå lugnet






Stinas första hyss... Att välta ut en av mina trådlådor. Hon var mycket nöjd med sitt verk och skickade iväg dem med armen tvärs över golvet. Jag hittar fortfarande trådrullar lite här och var...
Det är ganska tyst här hemma nuförtiden. Eller tystare. Stina kan nämligen ta sig i princip vart hon vill nu med sitt sälkrålande, inget mer frustande och stånkande med inslag av frustrerat och ilsket illvrål längre. Jag vet inte riktigt vad jag tycker faktiskt.
Idag tog hon sig över sin första tröskel, in i vår walk-in garderob. På golvet där står ett extra bilbatteri som hon väldigt gärna ville fram till och antagligen slicka på. Stina slickar nämligen på allt. Inte så bra kanske. Och helt plötsligt tornar alla riskfaktorer upp framför ögonen på mig... Mina pumps därinne... de har ganska vassa klackar vissa av dem. Och hon skulle kunna dra ut den där lådan och få Andreas alla jeans över sig. Sen ökar problemen ju mer jag ser mig om i rummen. Gardinerna... Vi lever i en enorm farozon inser jag. Och att lugnets tider är över...

1 kommentar:

Apan trimmar och slimmar med start 105 kg sa...

Men gud vad gulligt!

Våran Lovi är snart fyra månader och det känns sjukt avlägset att hon skulle krypa runt om två månader.